Nakrętka trapezowa WSRM-5039TR26x5
Indeks: N0401-001-0013
Producent: IGUS
Gwint
Gwint
Ø d1[mm]
Ø d1[mm]
Ø d2 [mm]
Ø d2 [mm]
b1 [mm]
b1 [mm]
Dostępność
Dostępność
Nowe i Polecane
Materiał iglidur® W300
Kierunek gwintu Gwint prawy
Rodzaj gwintu Gwinty trapezowe
Waga 7,00 g
Gęstość 1.24 g/cm3
Kolor żółty
Maks. absorpcja wilgoci (przy 23 °C/73 °F, 50% wil.wzgl.) 1.3 Wt.-%, metoda badania DIN 53495
Maks. absorpcja wody 6,5 % wag.
Współczynnik tarcia ślizgowego, dynamiczny dla stali 0.08 - 0.23 μ
p x v współczynnik, maks. (na sucho) 0.23 MPa ⋅ m/s
Moduł sprężystości 3,500 MPa, metoda badania DIN 53457
Wytrzymałość na zginanie przy temperaturze (20 °C/68 °F) 125 MPa, metoda badania DIN 53452
Obciążenie ściskające 61 MPa Maks. rekomendowany nacisk powierzchniowy (przy temp. +20 °C/68 °F) 60 MPa
Twardość D w skali Shore'a 77, metoda badania DIN 53505
Maks. długotrwała temperatura aplikacji 90 °C
Maks. krótkotrwała temperatura aplikacji 180 °C
Niższa temperatura stosowania -40 °C
Maks. statyczna obciążalność, osiowa 1 060 N
Sprawność [η] 20-34
Współczynnik tarcia [μ] 0,12-0,25
Przewodność cieplna 0.24 W/(m ⋅ K), metoda badania ASTM C 177
Współczynnik rozszerzalności cieplnej (przy 23°C/73°F) 9 K-1 ⋅ 10-5, metoda badania DIN 53752
Rezystancja właściwa (objętościowo) > 1013 Ωcm, metoda badania DIN IEC 93
Rezystancja powierzchniowa > 1012 Ω, metoda badania DIN 53482
Próba zużycia na walcowanej trapezowej śrubie pociągowej
x = Różne materiały
y = Zużycie [mg/km]
Próba zużycia na napędzie ze śrubą pociągową ze stali C15
Skok 140 mm, 50 N, śruba pociągowa walcowana ze stali C15, 450 obr./min
x = Różne materiały
y = Zużycie [mg/km]
Próba zużycia na śrubie pociągowej ze stali nierdzewnej
Skok 140 mm, 50 N, śruba pociągowa walcowana ze stali nierdzewnej, 450 obr./min
x = Różne materiały
y = Zużycie [mg/km]
Wymagany moment napędowy nakrętki jest wynikiem połączenia obciążenia osiowego, skoku gwintu śruby pociągowej, współczynnika tarcia powierzchniowego modułu śruby pociągowej oraz łożyskowania śruby pociągowej. Przy wysokich prędkościach należy wziąć pod uwagę moment przyspieszenia, który może spowodować zwiększenie momentu rozruchowego w zależności od rodzaju instalacji. Brud, pył oraz powierzchnia lub stan śruby pociągowej mogą spowodować zwiększenie momentu napędowego. Z drugiej strony, zastosowanie smaru może tymczasowo zmniejszyć wymagane siły napędowe.
Wymagany moment napędowy modułów śrub pociągowych Ø8 do Ø14
Przy założeniu μ = 0,25, bez uwzględnienia łożyskowania śruby pociągowej
x = Moment obrotowy [Nm]
y = Obciążenie [N]
Wymagany moment napędowy modułów śrub pociągowych Ø16 do Ø24
Przy założeniu μ = 0,25, bez uwzględnienia łożyskowania śruby pociągowej
x = Moment obrotowy [Nm]
y = Obciążenie [N]
Wymagany moment napędowy modułów śrub pociągowych Ø30 do Ø50
Przy założeniu μ = 0,25, bez uwzględnienia łożyskowania śruby pociągowej
x = Moment obrotowy [Nm]
y = Obciążenie [N]
Maks. dopuszczalna wartość pv
Dla każdego rozmiaru gwintu dopuszczalną prędkość poślizgu oraz wynikającą z niej prędkość posuwu można wyznaczyć na podstawie wartości pv oraz procentowych udziałów powierzchni stykowych podanych w tabelach z wymiarami.
Cykl roboczy (ESD) | Maks. wartość pv [MPa · m/s]
100 % - 0,08
50 % - 0,2
10% - 0,4
Standardowe wartości przy zastosowaniu nakrętek z tworzyw sztucznych drylin® bez smarowania (przy skoku 500 mm). Przy bardzo małych lub dużych skokach może być konieczne uwzględnienie współczynnika korekcyjnego.
Maksymalne obciążenie dynamiczne dla modułów śrub pociągowych przy 10% ESD
x = obciążenie [N]
y = prędkość [obr./min]
Maksymalne obciążenie dynamiczne dla modułów śrub pociągowych przy 100% ESD
x = obciążenie [N]
y = prędkość [obr./min]