Zdjęcia poglądowe, mogą różnic się od stanu rzeczywistego.
Silnik bezszczotkowy BLDC Nema23 125W 24VDC
- -10%
Zdjęcia poglądowe, mogą różnic się od stanu rzeczywistego.
BLD-120A jest ekonomicznym, wysokowydajnym sterownikiem o małych gabarytach. Jest dostosowany do sterowania trójfazowych silników BLDC z maksymalnym prądem do 8A, wyposażonych w czujniki HALLA.
Silniki BLDC znajdują zastosowanie w aplikacjach, gdzie zależy nam na sterowaniu prędkością silnika, przy zachowaniu nominalnego momentu obrotowego. Ponadto sterowniki BLDC umożliwiają w łatwy sposób sterowanie kierunkiem obrotów oraz realizują funkcję rampy rozpędzania i hamowania silnikiem. Silniki i sterowniki BLDC znajdą zastosowanie w każdej aplikacji, gdzie zależy nam na łatwym sterowaniu prędkością obrotową i kierunek pracy silnika, wysokiej mocy, przy niewielkich gabarytach i masie silnika, oraz momentem dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika.
W sterownik BLD-120A silnik może być sterowany za pomocą zewnętrznych przycisków lub przekaźników podłączonych do złącz sterowniczych , możemy realizować następujące funkcje: Start/Stop silnika, zmiana kierunku obrotów oraz zmiana prędkości obrotowej silnika. Sterowanie prędkością silnika może odbywać się za pomocą wbudowanego potencjometru, zewnętrznego potencjometru lub zewnętrznego sygnału analogowego 0-5V. Ponadto sterownik umożliwia ustawienie rampy przyspieszania i hamowania silnika, ograniczenia prądu wyjściowego oraz utrzymywania pozycji przez silnik.
Sterownik BLD-120A współpracuje z szeroką gamą silników Nema 17, 23,24 i może być stosowany w wielu różnych maszynach, takich jak: napędy przenośników, napędy wrzecion obrabiarek, napędy ruchu robotów mobilnych. Jest to świetna alternatywa dla silników DC, oraz trójfazowych silników indukcyjnych małej mocy pracujących z przemiennikami częstotliwości.
Szeroki zakres napięć zasilających 12 – 30 VDC, czyni BLD-120A uniwersalnym w zastosowaniu i umożliwia adaptację w różny gotowych systemach sterowania.
Uruchomienie sterownika BLDC-120A:
Aby silnik wystartował trzeba ustawić potencjometr RV w pozycji większej niż 0. Ustawienie potencjometru w pozycji 0 oznacza załączenie zewnętrznego źródła zadawania prędkości.
Do zezwolenia pracy dla silnika musimy zewrzeć sygnał BK (4) oraz EN(3) do masy GND (5). W tym momencie silnik nam wystartuje.
Jeżeli zabierzemy sygnał BK(4) z masy GND(5), silnik wykonuje natychmiastowy stop.
Jeżeli zabierzemy sygnał EN(3) z masy GND(5), a mamy zwarty sygnał BK(4) z GND(5), silnik hamuje przez czas ustawiany w parametrach sterownika.