Łożysko sprężarki klimatyzacji – wymiana

23 sierpnia 2021 0

Autor:

Najczęstszą przyczyną awarii łożyska kompresora klimatyzacji jest po prostu zaniedbanie tego elementu. Warto jednak systematycznie badać jego stan, ponieważ drobna usterka z czasem może przerodzić się w znacznie większą i wpłynąć negatywnie na pracę kompresora klimatyzacji. A wymiana tego komponentu jest bardzo droga. Jak zatem wymienić łożysko sprężarki klimatyzacji nowe? O tym przeczytasz w naszym artykule. Zapraszamy!

Wymiana łożyska kompresora klimatyzacji

W niektórych przypadkach nie ma potrzeby demontowania całej sprężarki w celu wymiany łożyska. Bardzo prawdopodobne, że łożysko znajduje się u góry, a więc nie trzeba będzie unosić samochodu. Przed wymianą warto wyposażyć się w kilka narzędzi, które Ci w tym pomogą. Przygotuj sobie: zestaw kluczy płaskich, grzechotkę z przedłużeniem i zestawem nasadek, ściągacz do łożysk oraz ściągacz do sprzęgła kompresora klimatyzacji.

Jeśli posiadasz wszystkie te elementy, możesz już przystąpić do wymiany łożyska kompresora klimatyzacji. W tym celu odłącz akumulator. Dzięki temu unikniesz powstawania błędów w komputerze, a także zwarć w trakcie odpinania kabli. Kolejnym krokiem będzie zdemontowanie dolotu z filtrem powietrza, kanału łączącego kolektor z multiramem oraz multiramu, czyli czujnika temperatury oraz przepływomierza. Następnie odkręć wentylator chłodnicy, a także zawór powietrza. Pomoże to w dostaniu się do koła pasowego. W tym miejscu konieczne jest wysunięcie pompki elektrycznej wody z elastycznego mocowania. Uchwyt, który mocuje przewód klimatyzacji zlokalizowany jest obok aluminiowego przewodu powietrza. Na wałku sprężarki widoczna jest nakrętka. Musisz ją odkręcić, a później zdemontować sprzęgiełko. Gdy je zdejmiesz, zobaczysz już łożysko sprężarki. Zdejmij seger zabezpieczający oraz pasek, a następnie wyjmij łożysko.

Łożysko sprężarki klimatyzacji – jak wyjąć?

Wyjęcie łożyska może okazać się dosyć trudnym zadaniem. By je usunąć, najlepiej jest użyć prasy w warsztacie ślusarskim. Gdy koło będzie miało już nowe łożysko, trzeba wbić je na wałek, ale stopniowo. Przyda się tu gumowy młotek, ponieważ na pewno niczego nie uszkodzi. Gdy łożysko i seger będą już prawidłowo nałożone, pokręć kołem i upewnij się, że jest równe. Jeśli wszystko będzie działało w porządku, możesz założyć pasek oraz pozostałe elementy.

UdostępnijShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Powiązane produkty

Newsletter
Bądź na bieżąco