Gdy mówimy o smarowaniu łożyska w silniku elektrycznym, trzeba szczególnie spojrzeć na zastosowany smar. Rodzaj smaru w silniku elektrycznym stanowi bardzo znaczącą kwestię dla tego, jak długo będzie bezawaryjnie pracować silnik. Problem największy poza zastosowaniem nieodpowiedniego smaru do łożyska, to niekompatybilność substancji zagęszczających smary. W smarowaniu łożysk w elektrycznym silniku przeważnie wykorzystujemy zagęszczacze na mydle litowym albo polimoczniku. Mimo, że oba te typy smarów mogą być wykorzystane do nasmarowania łożyska w silniku elektrycznym, nie można ich będzie poddać mieszaniu ze sobą. By uniknąć smarów z różnymi rodzajami zagęszczaczy w procesie mieszania, zawsze trzeba stosować ten sam smar w danym łożysku. Jeżeli nie jest to możliwe, trzeba sprawdzić kartę techniczną smaru, na jakim zagęszczaczu działa smar. Aktualnie używany do smarowania łożyska i wykorzystać potem smar od innej marki, ale z tym samym typem zagęszczacza.

Dawniej, nie było problemów z dopasowaniem smarów, bo składnik główny zagęszczacza stanowił jeden z rodzajów mydła – litowe lub wapienne. Zagęszczacze te można ze sobą mieszać i nie powoduje to w ogóle powstawania problemów. Dzisiaj korzystamy z mydeł litowych, wapiennych oraz polimocznika, a nawet z bardziej nietypowych zagęszczaczy. Wszystko w kwestii zgodności smarów, stało się bardziej skomplikowane, więc trzeba bardzo uważnie podchodzić do tematu.

UdostępnijShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Powiązane produkty

Newsletter
Bądź na bieżąco