Filters
Filtruj

d1

d1

d2H7

d2H7

l1-l2

l1-l2

d3

d3

l3

l3

l5

l5

t+1

t+1

Czas realizacji

Czas realizacji

Producent

Producent

Cena

Cena

Wały przegubowe z łożyskowaniem ślizgowym GN 808.2 - z kompensacją wzdłużną

Wały przegubowe z łożyskowaniem ślizgowym GN 808.2 - z kompensacją wzdłużną

Specyfikacja

Wykonania otworów

  • Wersja K: z rowkiem wpustowym

Stal, bez powłoki

Łączniki przegubu / szpilki / panewki łożysk

Powierzchnia utwardzona

Informacje

Wały przegubowe z łożyskowaniem ślizgowym GN 808.2 umożliwiają nie tylko przeniesienie napędu między niewspółosiowymi wałami, ale również kompensację odległości między nimi. Całkowita długość l1 umożliwia uzyskanie odpowiedniej długości po rozsunięciu l2. Przeniesienie momentu obrotowego jest realizowane przez dwa przeguby  DIN 808 (typ EG), wałek z wielowypustem i tuleję przesuwną. 

Należy pamiętać o odpowiednim połączeniu wałka wielowpustowego z tuleją: znaczniki -> <- muszą być ustawione naprzeciw siebie. Każde niewłaściwe połączenie prowadzi do niejednorodnej pracy i szybszego zużycia przegubów.

Na życzenie

  • inne długości l1 - l2
  • Otwory bez rowka wpustowego
  • Kwadratowe otwory
  • Otwory sześciokątne
  • z innymi lub specjalnymi otworami
  • Wersja ze stali nierdzewnej

Dane techniczne

  • Dopuszczalna prędkość obrotowa i moment skręcający 

ISO Tolerancje podstawowe

  • Wskazówki montażowe

     

    Pojedyncze przeguby krzyżakowe przenoszą moment obrotowy w sposób niejednostajny. W trakcie jednego obrotu wał napędzany jest przyspieszany i opóźniany dwukrotnie. Amplituda tych zmian zależy od kąta odchylenia ß.

    Aby uzyskać jednostajny obrót wału napędzanego należy zastosować dwa pojedyncze lub jeden podwójny przegub. W przypadkach gdy akceptowalne są niewielkie odchyłki w jednostajności ruchu lub kąt odchylenia jest niewielki, wystarczy jeden pojedynczy przegub.

     

    Aby uzyskać jednostajny ruch obrotowy wału napędzanego kąt odchylenia ß musi być taki sam po obu stronach połączenia przegubowego.

     

    Przy nieodpowiednim połączeniu wałów przegubowych, nieregularny obrót nie jest kompensowany, lecz wzmocniony co powoduje, że łożyska przegubu mogą ulec zniszczeniu. Z tego powodu znaczniki na przegubach muszą być ustawione naprzeciw siebie.

     

    Ponadto łożyska muszą być jak najbliżej przegubów krzyżakowych.

    Dla ciągłej pracy przegubów krzyżakowych z łożyskowaniem ślizgowym wymagane jest odpowiednie smarowanie. Jeśli smarowanie automatyczne jest niemożliwe, przeguby powinny być smarowane przynajmniej raz dziennie. Można również zastosować mieszek ochronny GN 808.1, który wypełnia się smarem lub olejem.

    Wybór odpowiedniego rozmiaru przegubu

    Przeguby krzyżakowe z łożyskowaniem ślizgowym, typ EG

     

    Nomogram podaje przenoszoną moc N (i / lub) moment skręcający M przenoszony przez przeguby krzyżakowe DIN 808, typ EG (łożyskowanie ślizgowe, przegub pojedynczy) w relacji z prędkością obrotową (n).

    Wartości obowiązują dla stałych obrotów, równomiernego obciążenia i odchylenia o kąt max. 10°. Nie obowiązują dla przegubów ze stali nierdzewnej.

    Dla pracy przy odchyleniach kątowych ß większych niż 10o należy przyjąć zastępczą moc N’ lub moment M’ powiększone o współczynnik k (patrz przykład poniżej).

    Wzór przekształceń:

    Moment skręcający M [Nm] = 9550 N[kW]/n[min-1]

    Moc N [kW] = M [Nm] x n [min-1]/9550

    1 kW = 1.36 PS / 1 PS = 0.736 kW

    Przykład 1

    Moc przenoszona N = 0.65 kW

    prędkość obrotowa (n) = 230 min-1

    kąt odchylenia ß = 10°

    współczynnik korekcji k = 1

    moc zastępcza N’ = Moc znamionowa N

    punkt przecięcia P linii mocy 0,65 kW i obrotów 230 min-1 (odpowiada momentowi 27 Nm).

    Dla wyznaczonego punktu P najbliższy większy przegub krzyżakowy ma średnicę d1 = 25 mm.

    Przykład 2

    moment M = 27 Nm

    prędkość obrotowa (n) = 230 min-1

    kąt odchylenia ß = 30°

    współczynnik k = 2.25

    moment zastępczy M’ = 2.25 x 27 Nm = 60 Nm

    unkt przecięcia P1 linii momentu 61 Nm i obrotów 230 min-1 (odpowiada mocy zastępczej N’ = 1.47 kW).

    Punktowi P1 odpowiada najbliższy większy przegub d1 = 36

     

Rozwiń opis
Zwiń opis
Wały przegubowe z łożyskowaniem ślizgowym GN 808.2 - z kompensacją wzdłużną
Rysunek techniczny
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.