Filters
Filtruj

Rozmiar

Rozmiar

d1

d1

d2

d2

d3

d3

h4

h4

Czas realizacji

Czas realizacji

Producent

Producent

Cena

Cena

Kule transportowe GN 509 - korpus stal / stal nierdzewna

Kule transportowe GN 509 - korpus stal / stal nierdzewna

Specyfikacja

Obudowa z blachy stalowej SBL

  • Powierzchnia ocynkowana, pasywacja niebieska
  • Kula ze stali, bez powłoki

Obudowa z blachy stalowej SKU

  • Powierzchnia ocynkowana, pasywacja niebieska
  • Kula z tworzywa (poliacetal POM)

Obudowa z blachy stalowej SNI

  • Powierzchnia ocynkowana, pasywacja niebieska
  • Kulka ze stali nierdzewnej AISI 420C

Obudowa z nierdzewnej blachy stalowej NNI

  • Stal nierdzewna AISI 304 / AISI 420
  • Kulka ze stali nierdzewnej AISI 420C

Informacje

Kule transportowe GN 509 stosowane są w przenośnikach. Ułatwiają przesuw w dowolnym kierunku nawet w przypadku dużych obciążeń.

Akcesoria

  • Pierścienie sprężynowe GN 509.3 (do kul transportowych)-

Dane techniczne

Kule transportowe składają się z metalowego korpusu i znajdującej się w nim kuli, która dzięki łożyskowaniu tocznemu, przenosi obciążenie i obraca się we wszystkich kierunkach.

Wybór kuli transportowej

Aby wybrać odpowiednią kule transportową trzeba wziąć pod uwagę wagę i wymiary przenoszonego ładunku.

Maksymalna odległość „a2“ między kulami transportowymi (na gładkiej powierzchni) jest wyliczana przez dzielenie mniejszego wymiaru podstawy ładunku przez 2,5. Obliczenie to gwarantuje, że ładunek jest zawsze przesuwany przez co najmniej 3 kule transportowe, co zapobiega przewróceniu.

Gdy ładunek jest podtrzymywany przez trzy kule, każda z tych kul utrzymuje 1/3 ciężaru ładunku. Maksymalne obciążenie jednej kuli musi być zatem niższe od wartości obciążenia podanego w tabeli (dla wybranej kuli).

 

a1 = mniejszy wymiar podstawy ładunku F1 = Ciężar ładunku

a2 = maksymalna odległość między kulami F2 = Ciężar utrzymywany przez pojedyńczą kulę

a2 = a1/2.5 F2 = F1/3

Prędkość i tarcie

Dopuszczalna predkość transportu wynosi 2m/s. Przy prędkościach większych niż 1 m/s, zgodnie z wymiarami kul, może nastąpić wzrost temperatury proporcjonalny do ich rozmiaru.

Wartość tarcia kul transportowych przy predkościach 1 m/s wynosi 0.005 µ. Wartość ta zależy jednak od aplikacji.

Kule transportowe z korpusami tłoczonymi ze stali ocynkowanej (GN 509) w porównaniu z kulami transportowymi z korpusami ze stali toczonej, ocynkowanej GN 509.1 , mają niższą sztywność. Te drugie nadają się do wyższych obciążeń. 

Smarowanie, sugerujemy aby smarować kule w celu zapobieżenia korozji. Ogólne zalecenia dotyczące użytkowania zwykłych łożysk tocznych mają tutaj zastosowanie. W większości zastosowań można zignorować smarowanie.

Odporność temperaturowa

Kule o średnicy od 36 wyposażone są w uszczelkę z filcu chroniącą przed kurzem i innymi zanieczyszczeniami. Maksymalmna temperatura pracy wynosi 100 °C.

Kule transportowe bez uszczelki mogą pracować w wyższych temperaturach. Powoduje to jednak obniżenie ich maksymalnej nośności o:

125 °C ./. 10 %

150 °C ./. 20 %

170 °C ./. 30 %

200 °C ./. 50 %

Maksymalna temperatura pracy dla kul transportowych z kulą z tworzywa wynosi 60 °C.

Rozwiń opis
Zwiń opis
Kule transportowe GN 509 - korpus stal / stal nierdzewna
Rysunek techniczny
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.