Powrót do Elementy sterujące

Filtruj

h1

h1

l1 - l [mm]

l1 - l [mm]

d [mm]

d [mm]

s [mm]

s [mm]

Load ratings Co rad in N

Load ratings Co rad in N

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2410

Ocena: 4.74 / 5 (110 głosy)
Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2410


Specyfikacja


Szyna / Wózek
Stal ulepszona cieplnie
- ocynkowana, pasywacja niebieska
- bieżnie hartowane

Kulki łożyskowe
Stal łożyskowa, hartowana

Koszyk
Stal, ocynkowana
Łączniki wózków
Śruby, stal ocynkowana


Informacje

Podwójny układ prowadnic ma tą zaletę, że zarówno obciążenia osiowe, jak i promieniowe, są identyczne. Dodatkowo, konstrukcja zapewnia większą ochronę całego układu łożysk przed zabrudzeniami. Długości szyn i wózków są identyczne. Oba wózki mogą zostać wysunięte poza szyny powodując, że ich sumaryczny skok będzie większy od długości bazowej szyny l1. Usuniecie ograniczników z szyn umożliwia wysuw wózków z szyn w obu kierunkach.
Maksymalna długość skoku jest zabezpieczona stalowymi ogranicznikami znajdującymi się na końcach szyny. Usuniecie ich z szyn umożliwia wysuw wózków w obu kierunkach. Ograniczniki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby nawet przypadkowe, szybkie ruchy wózka nie spowodowały ich uszkodzenia lub ścięcia.
Maksymalny zakres wysuwu wózków powinien być ograniczony zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi. Wbudowane ograniczniki wysuwu zabezpieczają jedynie przed przypadkowym wysunięciem z szyn.


Wykonania specjalne na życzenie

- inne długości (będące wielokrotnością 80 mm)
- specjalne wymiary (otwory, punkt startowy i końcowy)


Konstrukcja

Wszystkie prowadnice liniowe składają się z szyny i poruszającego się wewnątrz niej wózka. Kulki łożyskowe umieszczone w koszyku pomiędzy szyną a wózkiem tworzą system łożyskowania tocznego, zapewniający też odpowiednie wzajemne pozycjonowanie obu elementów.
Zarówno szyna, jak i wózek, wykonane są ze stali ulepszanej cieplnie, co pozwala na ich stosowanie w środowiskach przemysłowych z wyższymi wymaganiami w odniesieniu do nośności, cichobieżności i okresu użytkowania.
Wszystkie prowadnice dostępne są w kilku nominalnych wymiarach szyn H1 = 28, 35 i 43 mm.
Mogą być również dostarczane w niestandardowych długościach od 130 mm do 1970 mm, odpowiednio do indywidualnych potrzeb.
Prowadnice liniowe są standardowo wyregulowane w taki sposób, aby zapewnić bezluzową współpracę szyny z wózkiem (wstępnie naprężone).
Bieżnie szyn i wózków są hartowane indukcyjnie, co w połączeniu z łożyskami tocznymi skutkuje niższym zużyciem i dłuższą żywotnością układu. Prowadnice liniowe są stale smarowane wysokiej jakości smarem, przeznaczonym do systemów prowadnic liniowych.

W zależności od potrzeb, dostępnych jest kilka różnych typów prowadnic. Zakresy przesuwu wózka mogą zawierać się całkowicie wewnątrz, częściowo na zewnątrz, bądź całkowicie na zewnątrz szyny. W pełni wysuwane teleskopowe prowadnice liniowe składają się z prowadnic liniowych połączonych ze sobą szynami, wózkami lub za pomocą profilu pośredniego.

Do mocowania prowadnic służą otwory z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w szynach oraz, w zależności od typu konstrukcji, otwory gwintowane lub z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w wózkach.
Kompaktowa konstrukcja jest na ogół korzystna do stosowania w ciasnych przestrzeniach.


Teleskopowe prowadnice liniowe

dwie prowadnice połączone wózkami
z pełnym wysuwem


Obciążalność teleskopowych prowadnic liniowych

Przy wyborze odpowiedniej prowadnicy liniowej należy wziąć pod uwagę przede wszystkim dostępną przestrzeń, wymagany skok (wysuw) oraz obciążenia, jakie przenosił będzie dany układ. Wartości podane poniżej stanowią wytyczne dla wyboru najbardziej odpowiedniego rozmiaru prowadnicy.

Podane wartości nośności są niewiążące i nie stanowią żadnego rodzaju gwarancji działania produktu lub gwarancji jego przeznaczenia. W każdym indywidualnym przypadku użytkownik musi określić, czy dany produkt jest odpowiedni dla danego zastosowania. Czynniki środowiskowe i starzenie mogą mieć wpływ na określone wartości.


Obciążenia statyczne a ugięcie

Podane w tabelach wartości obciążeń odnoszą się do maksymalnej dopuszczalnej siły, działającej na środku trzeciego segmentu w pełni wysuniętej prowadnicy.
Przy wystąpieniu podanych wartości i w pełni wysuniętej szynie / wózku, na końcu układu może wystąpić pewne odkształcenie (zwis). Zwykle nie ma on jednak wpływu na prawidłowe działanie prowadnicy. Możliwe jest podanie orientacyjnych wartości takich odkształceń na życzenie klienta.


Śruby mocujące, przeznaczenie otworów mocujących

Standardowymi elementami montażowymi dla prowadnic liniowych są śruby z łbem stożkowym wg
DIN 7991 (klasa śrub 10.9), mocowane z podanym moment siły dokręcania. W zależności od rodzaju aplikacji, nie wszystkie otwory mocujące muszą być wykorzystane. W szczególnych przypadkach, zwłaszcza w układach o podwójnym wysuwie, otwory montażowe mogą być dostępne po wykręceniu ogranicznika wysuwu i wyjęciu wózka. Po zamontowaniu śrub, ograniczniki należy ponownie wkręcić na ich miejsce.


Prędkość przesuwu, poślizg koszyka łożyskowego

Prędkość przesuwu dla prowadnic liniowych może wynosić aż 0,8 m/s. Sposób zastosowania oraz zakres ruchu mogą mieć wpływ na tą wartość. W przypadku szybkich zmian kierunku i dużych przyspieszeń, może wystąpić poślizg koszyka łożyskowego (szczególnie przy długich koszykach).
W takich przypadkach, klatka nie porusza się synchronicznie, tj. z połową prędkości wózka, gdyż stopniowo traci swoją właściwą pozycję ze względu na poślizg. Jeśli to możliwe, wózkowi powinien zostać zapewniony powrót do końca zakresu jego skoku, co spowoduje powrót koszyka do właściwej pozycji.

Rozwiń opis
Zwiń opis
Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2410
Rysunek techniczny
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.