Powrót do Elementy sterujące

Filtruj

h1

h1

l1 - l [mm]

l1 - l [mm]

d1

d1

d2

d2

s [mm]

s [mm]

t [mm]

t [mm]

Wartości obciążeń Co rad w N

Wartości obciążeń Co rad w N

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2408

Ocena: 4.79 / 5 (331 głosy)
Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2408


Specyfikacja

Typy
- Typ GG: oba wózki z gwintowanymi otworami mocującymi
- Typ DG: jeden wózek z otworami pod wkręty z łbem stożkowym, drugi z otworami gwintowanymi
- Typ DD: oba wózki z otworami pod wkręty z łbem stożkowym

Szyna / Wózek
Stal ulepszona cieplnie
- ocynkowana, pasywacja niebieska
- bieżnie hartowane
Kulki łożyskowe
Stal łożyskowa, hartowana

Koszyk
Stal, ocynkowana
Łączniki szyn
- nity nierdzewne z łbem płaskim (h1 = 28 i 35)- śruby, stal ocynkowana (h1 = 43)


Informacje

Teleskopowa prowadnica liniowa GN 2408 składa się z dwóch prowadnic liniowych, których szyny prowadzące są ze sobą połączone za pomocą nitów, tworząc kształt litery H. Stosowane są w aplikacjach automatyzacji procesów podnoszenia lub wysuwania elementów, tam gdzie wymagane są większe przemieszczenia oraz mała przestrzeń zabudowy, uwzględniając przede wszystkim niską wysokość szyny.
Połączenie szyn w kształt litery H zapewnia całej konfiguracji odpowiednio wysoką sztywność.
Długości szyn i wózków są identyczne. Oba wózki zapewniają długość sumaryczną wysuwu większą od długości zabudowy l1. Usuniecie ograniczników z szyn umożliwia wysuw wózków w obu kierunkach.
Maksymalny zakres wysuwu wózków powinien być ograniczony zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi. Wbudowane ograniczniki wysuwu zabezpieczają jedynie przed przypadkowym, całkowitym wysunięciem z szyn.


Wykonania specjalne na życzenie

- inne długości (będące wielokrotnością 80 mm)
- specjalne wymiary (otwory, punkt startowy i końcowy)


Konstrukcja

Wszystkie prowadnice liniowe składają się z szyny i poruszającego się wewnątrz niej wózka. Kulki łożyskowe umieszczone w koszyku pomiędzy szyną a wózkiem tworzą system łożyskowania tocznego, zapewniający też odpowiednie wzajemne pozycjonowanie obu elementów.
Zarówno szyna, jak i wózek, wykonane są ze stali ulepszanej cieplnie, co pozwala na ich stosowanie w środowiskach przemysłowych z wyższymi wymaganiami w odniesieniu do nośności, cichobieżności i okresu użytkowania.
Wszystkie prowadnice dostępne są w kilku nominalnych wymiarach szyn H1 = 28, 35 i 43 mm.
Mogą być również dostarczane w niestandardowych długościach od 130 mm do 1970 mm, odpowiednio do indywidualnych potrzeb.
Prowadnice liniowe są standardowo wyregulowane w taki sposób, aby zapewnić bezluzową współpracę szyny z wózkiem (wstępnie naprężone).
Bieżnie szyn i wózków są hartowane indukcyjnie, co w połączeniu z łożyskami tocznymi skutkuje niższym zużyciem i dłuższą żywotnością układu. Prowadnice liniowe są stale smarowane wysokiej jakości smarem, przeznaczonym do systemów prowadnic liniowych.

W zależności od potrzeb, dostępnych jest kilka różnych typów prowadnic. Zakresy przesuwu wózka mogą zawierać się całkowicie wewnątrz, częściowo na zewnątrz, bądź całkowicie na zewnątrz szyny. W pełni wysuwane teleskopowe prowadnice liniowe składają się z prowadnic liniowych połączonych ze sobą szynami, wózkami lub za pomocą profilu pośredniego.

Do mocowania prowadnic służą otwory z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w szynach oraz, w zależności od typu konstrukcji, otwory gwintowane lub z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w wózkach.
Kompaktowa konstrukcja jest na ogół korzystna do stosowania w ciasnych przestrzeniach.


Teleskopowe prowadnice liniowe

dwie prowadnice połączone wózkami
z pełnym wysuwem


Obciążalność teleskopowych prowadnic liniowych

Przy wyborze odpowiedniej prowadnicy liniowej należy wziąć pod uwagę przede wszystkim dostępną przestrzeń, wymagany skok (wysuw) oraz obciążenia, jakie przenosił będzie dany układ. Wartości podane poniżej stanowią wytyczne dla wyboru najbardziej odpowiedniego rozmiaru prowadnicy.

Podane wartości nośności są niewiążące i nie stanowią żadnego rodzaju gwarancji działania produktu lub gwarancji jego przeznaczenia. W każdym indywidualnym przypadku użytkownik musi określić, czy dany produkt jest odpowiedni dla danego zastosowania. Czynniki środowiskowe i starzenie mogą mieć wpływ na określone wartości.


Obciążenia statyczne a ugięcie

Podane w tabelach wartości obciążeń odnoszą się do maksymalnej dopuszczalnej siły, działającej na środku trzeciego segmentu w pełni wysuniętej prowadnicy.
Przy wystąpieniu podanych wartości i w pełni wysuniętej szynie / wózku, na końcu układu może wystąpić pewne odkształcenie (zwis). Zwykle nie ma on jednak wpływu na prawidłowe działanie prowadnicy. Możliwe jest podanie orientacyjnych wartości takich odkształceń na życzenie klienta.


Śruby mocujące, przeznaczenie otworów mocujących

Standardowymi elementami montażowymi dla prowadnic liniowych są śruby z łbem stożkowym wg
DIN 7991 (klasa śrub 10.9), mocowane z podanym moment siły dokręcania. W zależności od rodzaju aplikacji, nie wszystkie otwory mocujące muszą być wykorzystane. W szczególnych przypadkach, zwłaszcza w układach o podwójnym wysuwie, otwory montażowe mogą być dostępne po wykręceniu ogranicznika wysuwu i wyjęciu wózka. Po zamontowaniu śrub, ograniczniki należy ponownie wkręcić na ich miejsce.


Prędkość przesuwu, poślizg koszyka łożyskowego

Prędkość przesuwu dla prowadnic liniowych może wynosić aż 0,8 m/s. Sposób zastosowania oraz zakres ruchu mogą mieć wpływ na tą wartość. W przypadku szybkich zmian kierunku i dużych przyspieszeń, może wystąpić poślizg koszyka łożyskowego (szczególnie przy długich koszykach).
W takich przypadkach, klatka nie porusza się synchronicznie, tj. z połową prędkości wózka, gdyż stopniowo traci swoją właściwą pozycję ze względu na poślizg. Jeśli to możliwe, wózkowi powinien zostać zapewniony powrót do końca zakresu jego skoku, co spowoduje powrót koszyka do właściwej pozycji.

Rozwiń opis
Zwiń opis
Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2408
Rysunek techniczny
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.