Filtruj

dxP

dxP

średnica fi d2 mm

średnica fi d2 mm

rdzeń fi d3 mm

rdzeń fi d3 mm

Kierunek gwintu

Kierunek gwintu

Materiał

Materiał

Producent

Producent

Czas realizacji

Czas realizacji

Cena

Cena

Śruby trapezowe C15

Śruby trapezowe C15

Śruby trapezowe wykonane ze stali C15 stanowią ekonomiczne i solidne rozwiązanie w mechanizmach wymagających przenoszenia znacznych obciążeń oraz sił, gdzie priorytetem nie jest ekstremalna precyzja pozycjonowania, a raczej niezawodność i korzystny stosunek ceny do możliwości. Wykonane z wytrzymałej stali węglowej C15 o twardości około 170 HB, zapewniają adekwatną nośność i trwałość w mniej wymagających aplikacjach.

Główne atuty śrub trapezowych ze stali C15:

  • Wysoka zdolność przenoszenia obciążeń: Specyficzny zarys gwintu trapezowego umożliwia efektywne przekazywanie dużych sił w obu kierunkach, co czyni je odpowiednimi do zastosowań, gdzie występują znaczne obciążenia robocze.
  • Solidność i trwałość: Wykonanie ze stali węglowej C15 gwarantuje wystarczającą wytrzymałość mechaniczną do wielu zastosowań przemysłowych. Opcjonalnie dostępne są również śruby ze stali C45 o podwyższonej twardości (~250 HB) dla jeszcze większej odporności.
  • Ekonomiczne rozwiązanie: W porównaniu do bardziej precyzyjnych śrub kulowych, śruby trapezowe charakteryzują się niższą ceną zakupu i produkcji, co czyni je atrakcyjną opcją w projektach z ograniczonym budżetem.
  • Wszechstronność zastosowań: Znajdują zastosowanie w różnorodnych maszynach i urządzeniach, gdzie wymagane jest liniowe przemieszczenie z przeniesieniem siły, ale bez konieczności osiągania mikrometrycznej dokładności. Przykładami mogą być mechanizmy pozycjonujące w mniej precyzyjnych obrabiarkach, urządzenia transportowe czy systemy regulacji.
  • Możliwość dopasowania: Oferowane są w różnych rozmiarach gwintu i skokach, co pozwala na dobranie optymalnego rozwiązania do konkretnych potrzeb aplikacyjnych pod względem prędkości przesuwu i przenoszonej siły.
  • Prosty montaż i obsługa: Konstrukcja śruby trapezowej z nakrętką trapezową jest stosunkowo prosta, co ułatwia montaż i późniejszą eksploatację. Możliwość zastosowania nakrętek redukujących luz dodatkowo zwiększa precyzję działania przekładni.
  • Przekrój gwintu trapezowego odpowiada trapezoidowi równoramiennemu o kącie 15°. Kąt gwintu wynosi 30°. W porównaniu ze standardowym gwintem, śruba pociągowa z gwintem trapezowym ma większą średnicę i skok. Kąt skoku jest mniejszy niż tangens łuku dla pojedynczych, trapezowych śrub pociągowych. W ten sposób zapewniana jest samohamowność. Z drugiej strony, podwójne śruby pociągowe nie są samohamowne.
Rozwiń opis
Zwiń opis
Śruby trapezowe C15
Rysunek techniczny
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.