Średnica wewnętrzna d [mm]
Średnica wewnętrzna d [mm]
Średnica zewnętrzna D [mm]
Średnica zewnętrzna D [mm]
Szerokość B [mm]
Szerokość B [mm]
B1 [mm]
B1 [mm]
D1 [mm]
D1 [mm]
Czas realizacji
Czas realizacji
Tuleje kołnierzowe
Tuleje kołnierzowe to spiekane z brązu, impregnowane olejem tuleje z kołnierzem zaprojektowanym do przenoszenia obciążenia. Tuleje kołnierzowe są używane przy niższych prędkościach i niższych obciążeniach, jednocześnie umożliwiając swobodne ślizganie się współpracującego wału w tulei. Tuleje spiekane kołnierzowe są podobne do łożysk walcowych tulejowych, ale mają na jednym z końców kołnierz, który działa jak powierzchnia nośna dla obciążeń osiowych. Są często używane w rolnictwie, samolotach i motoryzacji, a także w urządzeniach, obrabiarkach i hydraulice.
Dodatkowy kołnierz podczas pracy stanowi dodatkowy pierścień ślizgowy oporowy. Zapobiega ewentualnemu przyleganiu dwóch poruszających się względem siebie płaszczyzn i może być stosowany jako element usztywniający ( kasujący luz ) w aplikacjach, które tego wymagają. Rekomendowane tolerancje w jakich mają zostać wykonane otwory montażowe to H7, wały montowane w tulei h8. Tuleja może pracować w temperaturach od -10 do 90 stopni C. Materiał z którego wykonane są tuleje nie wymaga smarowania lecz też nie jest ono przeciwwskazane. Minimalna prędkość z jaką może ślizgać się tuleja to 0,25 m/s – maksymalna 5 m/s.
- Umożliwia swobodne ślizganie się zespołu wału w łożysku
- Nie wymaga regularnej konserwacji smarem lub olejem
- Kołnierz zapewnia powierzchnię nośną dla innych elementów