Powrót do Łożyska, rolki, tuleje ślizgowe

Filtruj

Zabudowa

Zabudowa

Luz

Luz

Oznaczenie

Oznaczenie

Dostępność

Dostępność

Marka

Marka

Cena

Cena

Łożyska walcowe

Ocena: 4.80 / 5 (11073 głosy)
Łożyska walcowe

Łożysko walcowe jest jednym z najbardziej trwałych łożysk. Stosowane jest bardzo szeroko w obrabiarkach do metali oraz w maszynach, gdzie konieczne jest przenoszenie znacznych obciążeń promieniowych. Możliwości łożysk walcowych są tak szerokie, głównie ze względu na ich rozdzielną budowę. Oznacza to, że łożysko, a bardziej precyzyjnie mówiąc pierścień, jest całkowicie pozbawiony bieżni. Umożliwia to wychylanie się łożyska z oprawy, w jednym lub drugim kierunku, znacznie ułatwia to montaż łożyska, a dodatkowo umożliwia przenoszenie większych obciążeń.

Łożysko walcowe składa się z walców, które są elementami tocznymi. Dzięki bardzo niewielkiej powierzchni przylegania walca do bieżni, mogą przenosić bardzo duże obciążenia promieniowe, stąd ich szerokie zastosowanie we wrzecionach maszyn. Są bardzo mało wrażliwe na brak współosiowości wału oraz oprawy łożyskowej. Są łożyskami posiadającymi wysoką nośność, ale jednocześnie niektóre typy z nich nie mogą przenosić sił osiowych. Budowa łożysk walcowych, pozwala na uzyskanie dużej sztywności.

EBMiA posiada w swojej ofercie bardzo dużą ilość specjalnych łożysk tocznych. Ich zastosowanie w obrabiarkach jest bardzo częste, dodatkowo łożyska te mogą z powodzeniem pracować przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat bez żadnych prac konserwacyjnych oraz wymiany.

Łożyska walcowe z pierścieniamia swobodnymi są rozłączne, nieodporne na ugięcia i niewspółosiowości wału. Przenoszą obciążenia ściśle promieniowe, natomiast łożyska zaopatrzone w dodatkowe obrzeża (takie jak NF, NJ) potrafią przenosić miejscowe obciążenia osiowe udarowe. Cechuje je wyjątkowa nośność i sztywność (łożyska wielorzędowe i łożyska z większych serii). Zastosowanie znalazły w wielu gałęziach przemysłu (wrzeciona obrabiarek, konstrukcje dźwigoweprzekładnie). Natomiast łożyska z pełną liczbą części tocznych (bez koszyka) wykonane są tylko w wysokich klasach dokładności i odznaczają się zdecydowanie większą nośnością od łożysk z koszykiem. Zapewniają bardzo dużą sztywność, nośność oraz dokładność prowadzenia.
Wymiary:
Łożyska walcowe jednorzędowe
N
- pierścień zewnętrzny przelotowy,
NF - pierścień zewnętrzny przelotowy jednostronie
NP - pierścień zewnętrzny przelotowy oraz pierścień ustalający P
NU - pierścień wewnętrzny przelotowy
NUB - pierścień wewnętrzny przelotowy przedłużony
NUC - pierścień wewnętrzny przelotowy (jak NU, lecz w innym wykonaniu)
NUJ - łożysko NU oraz pierścień kątowy HJ
NJ - pierścień wewnętrzny przelotowy jednostronnie
NH - łożysko NJ oraz pierścień kątowey HJ
NJP - łożysko NJ z oddzielonym obrzeżem w postaci pierścienia ustalającgo P
NUP - pierścień wewnętrzny przelotowy jednostronnie i dodatkowo pierścień ustalający P
Łożyska walcowe są rozbieralne. Po zdjęciu pierścienia swobodnego uzyskujemy łożyska:
RNU - bez pierścienia wewnętrznego lub
RN - bez pierścienia zewnętrznego

Łożyska walcowe wielorzędowe
NN 30... NN 31... NN 49... NN 40... NN 30..K NN 31...K NN 48...K NN49...K NN40...K NNU 49... NNU 60... NNU 41... NNU 49...K NNU 60...K NNU 41...K


Rozwiń opis
Zwiń opis
Aby sortować po cechach produktu kliknij w nazwę parametru.