Przekładnie ślimakowe

Przekładnie ślimakowe - Ślimacznice i ślimaki

Przekładnia ślimakowa to rodzaj przekładni zębatej o prostopadłych osiach dwóch elementów o zróżnicowanej konstrukcji, współpracujących ze sobą, czyli ślimaka, wirnika śrubowego i ślimacznicy, czyli koła wklęsłego z zębami śrubowymi; osie te umieszczone są po przeciwnych stronach. Przekładnia ślimakowa jest mechanizmem samohamownym, co może działać zarówno na korzyść, jak i niekorzyść. Samohamowność może być skutkiem, na przykład, zbyt słabego smarowania, lecz może też współgrać z działaniem przekładni. Przekładnie takie są stosowane w celu uzyskania dużego przełożenia i często używane są w silnikach i motoreduktorach. Oprócz małych przekładni ślimakowych, zaprezentowanych poniżej, nasz sklep w ofercie posiada również te duże, używane na większą skalę w przemyśle. Przekładnie ślimakowe to elementy używane w wymagających mechanizmach, w napędach i zespołach napędowych. Przenoszenia mocy w przekładni ślimakowej odbywa się z istotnym udziałem tarcia. Przekładnie zaś są zbudowane z takich materiałów, by być odpornym ta takie działanie, muszą być wyjątkowo wytrzymałe, stabilne, odporne i niezawodne.

W ofercie naszego sklepu posiadamy trzy rodzaje przekładni: 1:30, 1:40 i 1:20, o jednym module wynoszącym 0,75. Rodzaj przekładni zależy od ilości zębów w kole zębatym. Wszystkie koła zaś posiadają otwór o średnicy 5mm, a ślimaki otwór o średnicy 4mm. Koła zębate wykonane są z mosiądzu, są więc wysoce odporne na korozję, zaś ślimaki wykonane ze stali znoszą bez problemów największe nawet obciążenia, mają wyższą wytrzymałość mechaniczną i cieplną i większą twardość. Przekładnie posiadają też różne wersje zabudowy, a stosowane mogą być do tworzenia różnym mechanizmów napędowych.

Ponieważ przekładnie są elementami znoszącymi wielkie obciążenia, dokładamy wszelkich starań by upewnić się, że towar oferowany w naszym sklepie spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i jest solidny, trwały i niezawodny.  

Rozwiń opis
Zwiń opis